Follow my blog with Bloglovin

17 marca 2012

Zupa paprykowa

Dziś pierwszy na tym blogu post z przepisem ; ) Pomysł na taki post nasunął mi się do głowy dzięki pięknej  bloggerce Szaroscgwiazd, której podsunęłam przepis na pyszny deser bananowy. Przepis, na potrawę, który dziś zamieszczę nie jest słodki jak bananowy deser, bo jest to najzwyklejsza zupa paprykowa, jedna z najpyszniejszych zup jakie jadłam w swoim życiu :)

Składniki:
1,5 l wody
3 kostki drobiowe
2 marchewki
2-3 czerwone papryki
pół puszki zielonego groszku(ja nie dodałam wcale)
20 dkg chudego wędzonego boczku(zastąpiłam go kiełbaską)
2 cebule
2 płaskie łyżki maki
1 koncentrat pomidorowy mały
1 śmietana 30% słodka
250g makarony łazanki

Wykonanie:
Przygotowujemy składniki.

Do wrzącej wody wrzucamy kostki drobiowe i marchewkę pokrojoną w talarki.

Paprykę, cebulę i boczek, pokrojone w kostkę podsmażamy na suchej patelni(bez dodatku tłuszczu).



Podsmażone warzywa i boczek dodajemy do wywaru.

Następnie dodajemy groszek i gotujemy ok. 10 minut.
Dodajemy koncentrat pomidorowy i gotujemy ok. 5 minut.

Następnie dodajemy zawiesinę z maki i śmietany.

Doprawiamy do smaku sola, pieprzem. Można również dodać słodką i ostra papryczkę.

Makaron gotujemy osobno według przepisu na opakowaniu.Można zupę połączyć z makaronem, bądź nakładać oddzielnie-najpierw makaron a na to polać zupę.







Zupa paprykowa gotowa. smacznego !

13 komentarzy:

  1. wygląda bardzo smacznie:)
    obserwuje i zapraszam również do siebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog. ;)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. HI DEAR !!!
    ❤ I LOVE YOUR BLOG ❤
    AND THIS POST IS SO INTERESTING!!!!!!!
    i'm so hungry!!!!

    If you like my blog too,WE COULD FOLLOW EACH OTHER!!! ;) ;)
    I'LL WAIT YOUR ANSWER ON MY BLOG...TELL ME IF YOU LIKE MY BLOG AND IF YOU WANT TO FOLLOW IT!!! :) :) THEN I'LL FOLLOW YOU BACK... ;) ;)

    http://www.thechicetoile.com/

    XOXOXO, Francesca

    OdpowiedzUsuń
  4. ma piękny kolor! Już wiem co zrobię na obiad w przyszłą sobotę ;d



    zapraszam częściej, będzie mi przemiło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ooooo pomysł na zupę paprykową z Warmii...
    Będę próbowała Twojego przepisu w weekend - zobaczymy, napiszemy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ha! A ja dziś miałam pomidorową i to nie jakąś pierwszą lepszą, bo taką robioną przez mamę, a jak wiadomo takie smakują najlepiej! Aczkolwiek przyznaję Twoja wygląda smakowicie i ślinka mi pociekła na jej widok, ale halo halo mamy 23:00 trzeba iść spać, anie jeść :D :***

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi my dear!!!
    Thank you so much for your lovely comment and for following my blog....!!! :) <3

    NICE PICTURES!!
    Now I'm your newest follower!!!
    Hope to see you again on my blog. now there's an interesting post!!

    http://www.thechicetoile.com/

    KISSES FROM ITALY,Francesca

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupa wygląda znakomicie, a w dodatku jest przygotowana z moich ulubionych warzyw, a mianowicie papryki :) Pozdrawiam x



    http://mfashionmyobsession.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowite kadry! Powinnaś odwiedzić mój blog o zdrowiu :D

    OdpowiedzUsuń